2011年5月12日 星期四

3 注碼定輸贏

最近瀏覽人次不斷上升,我好希望每一個曾經到訪的,都會留低及再次到訪,不過自問要我每日推介股份,每日估恒指升定跌我確係做唔到,所以就唯有諗到乜就打D乜,反正要走的不會留,要留的又不會走。。。

好,發完UP風,入正題~

黃國英有本書,叫<<注碼定輸贏>>; 不過我仲未睇呢本書,就此借用佢書名為提,講下我自已對注碼分配的看法。

我相信大部份人買入任何投資產品,包括但不限於股票/衍生工具/商品,唯一和最終的目的,都係為左贏錢(或稱作資本增值)吧。以這為大原則,即是說當你買賣時,你對那樣投資工具,亦是有信心可以贏,問題是,你有多少信心?

我知有些朋友,每一次對自已都極為有信心,當然,他們也真的很厲害,可以短時間將三數萬變為二三十萬;但每次又很快打回原型,來來回回,幾年來身家也不見得有什麼增長。

投資是一場長跑,並不是跑100米,是要慢慢累積上來,將每次的少少盈利,積少成多化為長期的利潤。除非你可以像向芭菲特借一千萬的那位一樣,豪賭一局,不成功便破產;這樣還會有一線生機;特別是在極高風險的衍生工具,可以短時間有幾倍的回報,當然亦可以半日就將錢化為無(或毛);就像去賭場一樣,何生不會怕你一變二二變四四變八八變十六,因為去到十六三十二六十四也好,只要一次,他就可以一鋪清你袋。除非你如我上術說的那位人兄般,第一鋪就借錢SHOWHAND同佢賭一局,之後贏夠收山不再高風險高槓桿,那麼勝算還是有的。

期權期指更甚,注碼決定一切,不夠按金守的,一個浪就可以沒頂;很多人問我究竟應該如何去做,做幾多先為知安全?其實這個問題不易答,因為每日的情況也有所不同,每每都係進攻與防守之間搏鬥,要比喻的話,就像捉棋一樣;不只是看著自已的一步棋,每行一步之前,應該諗清楚如果敵方下一步係咁,我下一步應該係點。

特別是每次做期權SP,我會想,如果下跌至某個位,我應該點做,止蝕?轉倉?死守?轉倉轉去邊個月邊個位?死守的話有本錢守到邊個位?這些全部可以大約計算到出來,初學者每周起碼要REVIEW自已的倉位一次,計一計如果下星期所有股份跌5%,倉位會變成怎樣,再模擬想像一下,你應該怎樣做。當然大部份情況都不會發生,但像做地震/火警演習一樣,只要多作練習,就可以短時間之內作出反應,不必到真發生時,不知所措。

如果做得太安全的話,利潤就會減少;做得太多,很容易少少的一個浪就被斬倉,或未被斬倉自已嚇親飽做錯決定;注碼控制得好就會得到最大的利潤。

所有注碼控制的問題,也可以靠數學計算出來。另一個例子是新股,有人問我幾多手先必中一手,我真係答唔到,只可以憑過往類似集資額近似超額的IPO中,推斷一下估計出來;抽得太少不中手續費利息都蝕埋,抽多資金成本又高,亦是要好好控制注碼的其中一部份。

腦入面仲有好多野想寫,不過整理唔到出黎,上面亦都好似好亂,不過希望大家明我所想寫的概念。

買之前,不要先諗好的方面,先諗如果輸會怎樣,那麼就可以減少損失,其實只要減得犯錯減少損失,整體回報會比贏多兩鋪更加多。這是我多年來的經驗。

多謝觀看。

3 意見:

  1. 第一次留言, 讚讚先
    [版主回覆05/12/2011 10:25:00]歡迎光臨~~

    回覆刪除
  2. GOOD~~
    [版主回覆05/12/2011 11:00:00]拔SIR 讚我我會面紅

    回覆刪除
  3. 寫開小說真係唔同D, 我就冇咁好心機打咁大篇, 佩服
    [版主回覆05/12/2011 12:15:00]尋晚仲打緊另一篇, 不過打打下訓著左...

    回覆刪除

 

小夢生活 - Dreams Life Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates